De kracht van een knop
De consumentenervaring verandert snel door de 'e-commercialisatie': van uw boodschappen tot aan uw muziek, uw kleding, uw werkverkeer en misschien zelfs wel van uw volgende afspraakje. Dit heeft onlangs een nieuw hoogtepunt bereikt met de Amazon Dash Button – een merkspecifiek, via wifi aangesloten apparaat dat zo is geprogrammeerd dat nieuwe bestellingen van een product met een druk op de knop worden uitgevoerd. Geen creditcards, geen bestelformulieren, maar gewoon een klik en uw luiers, Goldfish snacks of UltraPlush wc-papier zijn op weg naar uw huis. En als u liever niet meer op een knop drukt, werkt whirlpool nu aan een wasmachine en droogautomaat die kunnen voorspellen wanneer u geen wasmiddel of wasverzachter meer heeft, en deze vervolgens zelf bestelt.

“Anytime and Anywhere” is een concept dat bedrijfsmodellen wereldwijd verandert. De Omnichannel-aanpak wordt steeds gebruikelijker omdat bedrijven op zoek zijn naar een multi-channel verkoopmethode. Elk mogelijk middel wordt gebruikt voor een vlekkeloze winkelervaring, zowel in uw inbox als in het winkelcentrum.

De afstand naar uw deur overbruggen
De groeiende on-demand wereld is wellicht ver verwijderd van transportbanden, maar in feite is het bijna onmogelijk om op een bestelknop te drukken zonder een andere in beweging te zetten. Om te zorgen dat elk product zijn bestemming bereikt, maakt de materials handling industrie gebruik van honderdduizenden kilometers transportbanden.

Slechts één van de voorbeelden is de UPS Chicago Consolidation Hub (CACH). Met het sorteren van gemiddeld 1,3 miljoen pakketten per dag is dit het grootste distributiecentrum voor landtransport in de VS, en het grootste pakketsorteercentrum ter wereld. Habasit is een belangrijke leverancier van het 100 kilometer lange transportbandennet dat zich uitstrekt over ruim één miljoen vierkante meter. In minder dan vijftien minuten doorloopt het gemiddelde pakket een complex systeem van laden, lossen, consolideren, sorteren en identificeren.

Een ander voorbeeld is het distributiecentrum van de Adidas Group in het Duitse Niedersachsen Park, met een verwerkingscapaciteit van 100 miljoen items per jaar. Omdat de verkoop via e-commerce in elk land met dubbele cijfers is gegroeid, is er een enorme vraag naar snellere verzending en hantering.

Voorbereid op vooruitgang
Of het nu gaat om de retail- en distributiesector of om de snel groeiende Courier-Express-Parcel (CEP) sector, Habasit is goed uitgerust om aan de eisen van elk aspect te voldoen. De multifunctionele en massasorteersystemen die in deze verwerkingscentra zijn geïnstalleerd, vereisen snelheid, kracht en verbazingwekkende nauwkeurigheid. De reis van één artikel, soms kilometers lang, kan gaan over weefseltransportbanden, tandriemen, kunststof modulaire banden en kettingen. Elke bocht en opvoer wordt zorgvuldig overwogen wanneer wij onze klanten helpen met het in kaart brengen van het specifieke traject, waarbij een betrouwbare bandsturing en overbrengingskrachtmeting van belang zijn.

Ons one-stop-shop beleid betekent dat alles wat u nodig heeft kunt kopen bij één leverancier. Waardoor u zowel de kosten als de complexe logistiek aanzienlijk kunt verminderen. Omdat wij over een volledig productassortiment beschikken kunnen wij u altijd de beste oplossing bieden. Brandvertragend, duurzaam, antistatisch en een stevige grip zijn slechts enkele factoren die wij overwegen bij de keuze van een transportband die juist is voor deze sector.

Habasit is zich bewust van haar sociale en ecologische verantwoordelijkheden en dat dit kan leiden tot grote besparingen voor onze klanten. Door verlaging van de wrijving van de transportband kan onze nieuwe Eff-Line range energiekosten met maar liefst 45% verlagen. U kunt zich zeker het verschil voorstellen voor Habasit klanten zoals UPS, FedEx of DHL, die beschikken over grote distributiecentra met kilometers transportbanden die dag en nacht draaien.

Intelligent design zorgvuldig getransporteerd
Van input, tot aanvoeren, combineren, sorteren, identificeren en output, het gaat bij verwerkingssystemen in de sector niet alleen om techniek, maar ook om intelligentie. Om software een breed scala aan producten te kunnen laten identificeren en aansturen, kan jaren onderzoek en ontwikkeling nodig zijn. Uiteindelijk kan de transportband alleen zo precies zijn qua beweging als de software die deze aanstuurt. Daarom streeft Habasit continu naar verlegging van de grenzen van de informatiemechanica.

Het 'Uberfied' leven
Nu bijna alle gemakken in het leven met slechts één druk op de knop verwijderd zijn, is on-demand meer een levensstijl dan luxe geworden. Nieuwe bedrijfsmodellen zorgen voor nieuwe standaarden voor bijvoorbeeld snelle leveringen. Nieuwe, pas opgerichte bedrijven zoals Uber zijn nu de norm, omdat zij de lijnen tussen bedrijf en consument vervagen. Gestart als personentaxibedrijf onderzoekt Uber nu andere transportvormen zodat u alles binnen een stad kunt vervoeren: van een teddybeer tot een piano. “Met uberCARGO reizen uw producten als een VIP,” vermeldt de website. De CEO, Travis Kalanick, gaf aan dat het jonge bedrijf elke zes maanden zijn inkomsten ten minste verdubbelde.

Zowel grote als kleine bedrijven zoeken naar manieren om zich bij die trend aan te sluiten. Het is nog onduidelijk wat deze verandering zal betekenen voor de transportbandensector. Hoewel sommigen de installatie van een transportbandensysteem tussen hun huis en de plaatselijke supermarkt zouden wensen, behoort dit waarschijnlijk niet tot de toekomstige trends. De geschiedenis van Habasit is gebaseerd op het ontwikkelen van nieuwe bewegingsvormen en we zijn enthousiast over de voortdurende transformatie. Of dat nu met een druk op de knop of via een nieuwe app plaatsvindt. (ST)

Alexander Detsyura, Markus DeutschLuca Grazzini
Industry Segment Manager

het laden van een website

wacht alsjeblieft...

HIGHLIGHTS / archief

HABASIT HIGHLIGHTS / select location

Habasit